13 March, 2013

Æggesnak

 
Posted by Picasa
I en by i provinsen kan man købe denne form for strivrede æg.

Det gjorde jeg nu ikke.

Ophavspersonen har nok ikke ofret alt for meget champagne på sagen - jeg gætter bare - men jeg foretrækker under alle omstændigheder at holde champagnen og chokoladen i hver sin ende af måltidet. Ingen af os synes normalt, de to har noget godt at tilbyde hinanden.

I et sekulært land som Frankrig gør mange ikke alt for meget ud af påsken. Til at begynde med - mine damer og herrer - er Skærtorsdag og Langfredag helt almindelige arbejdsdage, skoledage. Med andre ord ingen miniferie uden betaling med to af årets højhellige feriedage.

Mandagen kan vi alle holde fri. Nogle af os har måske allerede om søndagen nydt et glas champagne. Måske til påskelammet, når nu chokoladen er dømt ude? Vi kender flere folk, der gerne kombinerer lammet med Blanc de Blancs.

Chokoladeæggene fås i mange andre varianter. Min favorit? Mørk chokolade og marcipan. Helt enkelt, gammeldags og godt.

No comments: