24 May, 2012

Hullet i jorden (2)

 
Posted by Picasa
Måske husker I vores eget hul i jorden. Dybt, stort og meget mørkt. Måske har jeg nu talt mig frem til den ekspertise, vi manglede i december.

Hullet dukkede pludselig op i november - nærmest under grandfætteren - der var i færd med at satte sin traktor på stald.

Vi fandt aldrig helt ud af, hvad vi skulle gøre ved det. Lod det derfor ligge. Det er igen fyldt op - bygningen skal kunne bruges dagligt - nu går der vel en tid, før det næste dukker op.

Ecuador og arkæologi
Siden dengang har jeg gennem megen snak og mange kopper kaffe fundet frem til en arkæolog, hvis familie skal med os på besøg hos en anden familie nær Soulieres denne weekend.

De to familier har fælles rødder i Ecuador. Det er trods alt forholdsvis usædvanligt på vores kanter, og derfor har jeg gjort en indsats for at de skal møde hinanden. Jeg ved selv, hvor velgørende det er at kunne møde landsmænd af og til.

Samtidig kan vi ligeså godt slå et smut forbi hullet i jorden - også selvom det ikke er til stede for tiden - og lufte den gode gamle historie om de underjordiske passager til det gamle borgsted, Mont Aimé.

No comments: