30 October, 2013

Copenhagen Champagne Day

Vi har ikke været ret meget i vinen den seneste tid.

Her er én af grundene.

Vi har skaffet nogle kasser champagne til København i passende tid inden den 1. november. Copenhagen Champagne Day.

Blanc de Blancs i Torvehaller
Ole og Sylvain fra le Petit Vinbar i Torvehallerne har sat en solid omgang Blanc de Blancs 2006 til omgående afkøling, og resten er vel så egentlig op til alle jer, der når forbi stade E5 førstkommende fredag.

Og til alt held også alle andre dage fremover. Alain og jeg har tjekket tirsdag og onsdags-stemningen, og den er helt i top. Men det forlyder, at fredag er noget ganske særligt, og jeg synes bestemt ikke, du skal tage mine ord for det. Hvad med Spiselivs?

Hvis du synes, at dette indlæg er en værre gang selvsmageri, vil jeg godt afsløre, at vinbaren fører andre champagnemærker, og de smager også godt. Deres øl er forresten også helt i orden. Jeg har - igen - tjekket hele vejen igennem.

Jeg vil være så meget med i ånden. Kødet må ved cirka samme tid beskæftige sig med fransk samtidshistorie i Århus, og et godt gæt er, at Alain vil befinde sig et sted mellem Soulières og Loisy-en-Brie iført fornuftigt fodtøj, hue og kædesav. Vi har nogle tusinder vinstokke, der skal have klippet toppen.



No comments: