20 January, 2008

Vores kommende lager

 
Posted by Picasa
Denne weekend har vi besluttet, hvad vi gerne vil have hældt på de flasker, vi på et tidspunkt regner med at sælge under vores eget navn.

Det er vinen fra den seneste vinhøst fra den parcel, som jeg står for.

Jeg er stadig så grøn, at jeg finder det fuldstændigt fascinerende at læse sort på hvidt, hvor mange hektoliter vin, koop'en har presset af de druer, vi plukkede i slutningen af august 2007. Samt selvfølgelig hvor mange flasker de kan fylde.

 
Posted by Picasa
Vi sælger suverænt mest af standard brut'en, så den har vi bestilt mest af. Men både årgangs Blanc de blancs'en og de to roséer sælger også godt nok til, at vi ikke bare kan overse dem.

Endelig er der en ny assemblage på bestillingslisten med 30 procent blå druer mod normalt godt 10 procent i standard brut'en. Jeg synes ofte godt om champagner med det kraftigere præg som flere Pinot'er giver, så den vil vi også forsøge os med.

Et kvalificeret skud i tågen, da jeg ikke har ført statistik over, hvordan vores salg egentlig har fordelt sig gennem årene. Kvalificeret trods alt, da jeg alligevel godt nogenlunde ved, hvilke og hvor mange flasker folk køber.

Disse flasker skal lagre i mindst 15 måneder - millésimen mindst tre år - før de bliver sluppet ud til salg. Tirage finder sted i begyndelsen af marts, så de er med andre ord tidligst klar i slutningen af 2009.

Fint med mig. Vi får alligevel ikke egne etiketter i år. Men det er da muligt, at vi stadig har en chance for at nå det i 2009.

No comments: