16 September, 2008

Nu skal trykkeren jonglere

Vi har været til møde hos en trykker i Épernay. Udvekslet en masse løse idéer om, hvordan vores egen etiket kunne indeholde. Nu er det hans tur til at jonglere ´med idéerne og prøve at samle dem i en eller anden foreløbig syntese.

Vores forberedelser har primært bestået i at løbe tusinder af eksempeler på champagneetiketter igennem. Den ene ligner den anden, og derfor har vi prøvet bagefter gennemsynet at tænke tilbage. Hvad huskede vi stadig.

Der var især to etiketter blandt de mange tusinde, vi kunne huske. Dem nævnte vi selvfølgelig for den flinke mand.

Ikke overraskende fortalte han om den ene - meget spektakulære - etiket, at den boostede vinbondens salg, efter at han begyndte at bruge den. Den har også det hele: Den er anderledes, den har sin egen historie, den er smuk, den respekterer traditionen, samtidig med at den genopfinder den.

Nu sælger en smuk etiket næppe en dårlig champagne i længden. Men den har en bedre chance for at hive flere hen til flaskerne, hvilket trods alt er første skridt på vejen.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Solveig,

I er nået til et MEGET vigtigt punkt - hjertelig tillykke!

Yderste opmærksomhed, grundighed og selvkritik er nu påkrævet...

Men hvem fortæller jeg det ;-)

Altså - næsen fast i sporet Solveig!

De venligste hilsener fra Rhinens bredder

Lars

Sol said...

Tusind tak for opmuntringen... jeg går og venter nyt. Ret spændt på at se, hvad monsieur l'imprimeur har fået ud af de foreløbige input, vi har givet ham.

Hvordan går det med druerne, dér højt oppe over Rhinens bredder?

Mange hilsner,
Solveig