29 January, 2011

Ukrudt ophøjet til græs

 
Posted by Picasa
Vi er fuldt færdige med at beskære parcellerne Belles Feuilles og Les Crochettes og mangler nu at finbeskære i Vielles Grandmères i Loisy-en-Brie.

Det er dejligt at være her igen. Jeg kan især godt lide at beskære Cordon i den øverste parcel. Udsigten er god, og jeg ruller ned gennem de 100 meter lange rækker på min lille vogn i pænt tempo. Nu har jeg omsider erfaringen.

Alain glæder sig over det grønne vinterdække, der i disse dage betyder, at her er væsentlig mindre mudret, end vi ellers kunne forvente. Græs kalder han det oven i købet. Tidligere hed det så vidt jeg husker ukrudt. Jeg håber, at det lover grønnere tider i vores parceller.

 
Posted by Picasa
I dag er vi for så vidt enige om retningen. Vi er blot nødt til at have tiden, og selv om vi foreløbigt henter lidt tid hvert år, går de ekstra dage hvert år til andre projekter end de grønne. I år kommer vi til at bruge tid på at bringe spaliererne i de seneste halvanden hektar op i samme stand som vores egne. En større genplantning af 1.000 planter lurer også lige om hjørnet til foråret.

Ukrudtets ophøjelse til græs, efter at sidste års græssåning slog fejl vil dermed indtil videre være vores mest grønne tiltag.

No comments: