10 October, 2010

Pizza-tid i Champagne

I dag cyklede jeg en tur. Der var flere medcyklister på den mildt sagt miserable vej, jeg kan godt lide at cykle alene, så jeg stak for en gangs skyld nedad mod Beaumont i stedet for til højre eller venstre.

Jagtsæsonen er i gang, og jeg stødte på flere fraktioner, der åbenbart har dyrket deres hobby i vinen i dag. Jeg undrede mig. Lige netop i dag var der også randonnée i skoven bag landsbyen. Fælles gåtur, for byfolket vel, mon ikke det var derfor søndagsjægerne fortrak til vinen. Men her var der altså også både cyklister og fodgængere, sådan rent undtagelsesvis. Jeg har normalt disse småveje for mig selv.

Jeg stak altså ned gennem vinmarkerne til Beaumont-sur-Vesle, forbi vores nabos palæejendom, der viste sig at have en hel park bagved, alt gemt bag tårnhøje tornerosemure, og ned til Vesle-kanalen, der i søndagens skønne sol var befolket med en hel del lystfiskere, flere spadserende familier og så mig.

Jeg kom forbi en motorbåd, tjekkede lige flaget - svensk - og råbte "Hejsan". Det havde kaptajnen ikke lige regnet med at høre i Champagne. Jeg havde til gengæld heller ikke regnet med at blive spurgt om, hvor man køber pizzaer.

No comments: