16 October, 2014

Fantastisk fine ord til Selection

 
Posted by Picasa
For mig er Selection indbegrebet af efterår på flaske.

Men den har fået flere fine ord denne sommer.

Både her og der og endda en tur på den anden side Atlanten.

Oppe imod Moët
En veninde tog den med i på besøg hos en nær veninde i New Jersey, hvor den blev sat på bordet til en god middag med flere folk, der kender smagen af den slags champagner, hvis indgangspris er seks gange mere.

Den vandt.

Godt nok oppe imod en almindelig Moët, og så siger jeg ikke mere. De er jo under alle omstændigheder helt forskellige.

En helt almindelig søndag
Nogle af vores feriegæster tog en kasse med til Danmark.

De havde ikke smagt den tidligere, men tog den på min anbefaling.

Når jeg af og til - å, for sjældent - har lejlighed til at smage de champagner, der optræder på glittet papir og på kendtes top 5-lister, sætter det i den grad Selection i perspektiv.

Den er muligvis ikke helt så skarp. Men den følger godt med og til en pris, hvor man kan købe en kasse i stedet for en flaske.

Det gjorde de så, sammen med mine opfordringer til at prøve de andre for nydelsens og også for sammenligningens skyld.

Forleden skrev de tilbage: Den er fantastisk. Til omlet med ost en helt almindelig søndag.

Coup de coeur
Endelig har Selection også deltaget i en smagning med diverse andre, "små" champagner til en indkøbforening for en ret velbeslået profession her i Frankrig. Den blev Coup de Coeur, yndlingschampagnen, i et felt, jeg ikke kender.

Vi endte med at måtte afvise kunden, fordi vi ikke kan levere så mange 100 flasker, som de var interesseret i at begynde med.

Fordi vi tænker på jer derude, der har holdt fast i Selection med den grenbrune etiket siden begyndelsen. Og det var et valg, foreningen kunne have tømt hylden det næste halve år.

I stedet har vi stadig det pureste efterår på flaske på lager til dig, der vil smage forskellen.

Jeg tænker, man også kan prøve Selection til omelet med svampe. Efteråret forpligter.

No comments: