13 January, 2013

Nede og oppe i Crochettes

 
Posted by Picasa
Variationer. Ved det godt. Dem er der ikke for mange af. Enten er der ikke noget. Eller også er der et billede af nogle strittende brågrune pinde under en tung, vintergrå himmel.

Jeg vil jo nemlig så gerne dele det hele. Sådan ser min arbejdsdag ud.

Tre halve rækker er min kadence. Jeg mangler stadig 30 stykker, men er ikke længere træt i armene hverken efter den første, halve time, eller når min dag er gået. Det bringer et rimeligt håb om mere tempo.

Der er dog som tit i tilværelsen en gylden balance at respektere. Hvis jeg beskærer for mange timer, kan jeg arbejde ret meget med musen.

Arbejdet har mange fordele: Udetimer i januar giver både lys og luft og en rimelig oplevelse af vejret, der i Champagne faktisk for det meste er glimrende udevejr. Desuden er det godt at få perspektiv på dagen og lidt horisont over humøret, og det er der altsammen rigeligt.

Det er ikke kun vinen, der lader op i vinterens stille ro.

 
Posted by Picasa

No comments: