28 August, 2013

Sommerdruer på Sydhavsø

 
Posted by Picasa
Vi har været på sommerferie. På en sydhavsø i Danmark. I år med helt nye faciliteter.

Egen fåreflok samt vingård.

 
Posted by Picasa
Heldigvis havde værtsparret passet deres arbejde i forvejen.

Klippet vinplanternes toppe, deres sider og været i gang med at fjerne blade, som man gør i Tyskland. Det gør vi normalt ikke i Champagne.

Selv har jeg holdt så meget sommerferie, at jeg end ikke har noget billede af de afklippede vinranker. Du kan måske lige ane bladresterne i billedets mørke felter.

Druerne kan jeg da lige klare.

 
Posted by Picasa
Allerede i færd med det første tidlige farveskift.

Det er de nok også her i området. Jeg har blot endnu ikke haft lejlighed til at studere, hvad der er sket i den sidste måned.

Lige nu drømmer jeg mig stadig tilbage til det skønne Bogø.

 
Posted by Picasa
De 18 får drømmer måske også.

De har spist både godt og rigeligt i den uge, vores datter havde dem på vitaminkost. Topform til den kommende vinter.

 
Posted by Picasa
Nu glæder vi os til at smage resultatet af Bogø-druerne.

No comments: