05 April, 2006

Husk at smøre saksen


Godt værktøj skal plejes, og en secateur er til en pris af knapt 500 kroner langt fra gratis.

Jeg har haft lejlighed til at prale med mit vinbeskærerbevis overfor en af vores bys vinbønder, og jeg tror sg'u, jeg var lige ved at få tilbudt job. Hvis jeg ikke havde nævnt, at vi p.t. har rigeligt at gøre med vores egen vin.

Damen vandt samtidig mindst 10 points, da hun efter, at jeg vældig nonchalant havde bekendtgjort, at nu er min beskærersaks pakket langt væk det næste år, spurgte, om jeg nu har husket at smøre den først?

Det har jeg selvfølgelig ikke... men det vil jeg se at få lært og gjort. Min gamle layoutlærer holdt meget af sætningen "Gud findes i detaljen". Og mon ikke også samme princip gælder, når man dyrker vin?

En nabo afslørede sig i øvrigt ved samme lejlighed endnu en gang som et yderst taktfuldt menneske, idet hun først nu afslører for mig, at en professionel vinbeskærer når at bearbejde tre vinstokke på otte minutter... jeg har gennem to måneder bidt negle over kravet om at nå bare to.

In English

Copyright: Ophavsretten til tekst og billeder på bobler.blogspot.com tilhører Solveig Tange. Mine artikler, billeder eller dele af dem må ikke gengives andre steder, uden at jeg fremstår som forfatteren. Du er velkommen til at linke, sålænge du ikke åbner i eget framesæt.

No comments: