01 July, 2010

Klør fem på spil

 
Posted by Picasa

Beviser på, at også vi sprøjter mod ukrudt med omtanke, vokser blandt andet her.

Der er af og til nogle velvoksne krabater, og jeg har gennem de sidste par uger øvet mig i at komme ind i vanen med at fjerne dem med klør fem. En nødvendig tur ned i knæene, når vi på et tidspunkt forhåbentlig dropper ukrudtsmidlerne.

Jeg har i år set en enkelt mark ved Vertus blive luget med hakkejern, men det er sjældent syn. Det er første gang i syv år, at jeg er stødt på nogen. Nu øver jeg mig selv. Det er blandt andet også en arbejdsopgave, man skal have tid til at udføre, og det er jo ellers ikke det, vi har haft mest af.

Men det er selvfølgelig også et valg. Omend noget anderledes at luge 10 kilometer gange en meter og 20 end sin have. Også selvom Alain har sprøjtet mod ukrudt én gang i år.

Jeg øver mig i første omgang, når jeg alligevel paliserer. Det vil sige, at jeg, når jeg har anbragt clips og stukket stængler på plads, bukker mig yderligere for at hive ukrudt op.

Vi blev færdige med anden gennemvandring tirsdag eftermiddag, og jeg lover for, at det er en varm omgang i de op til 35 grader, vi når op på om eftermiddagen. Man sætter pris på en hvilken som helst lille vind eller luftning, der kan dukke op. Alligevel kan jeg kun arbejde op til tre timer i varmen.

I år slipper vi dog ikke for en tredje gennemvandring også. Der er stadig planter, der ikke er vokset nær nok til at nå med ind i wiren, og dem må vi så tage os af senere i juli.

Sammen med snerler, tidsler, burrer med mere.

 
Posted by Picasa
Loisy-en-Brie, maj 2010.

No comments: