19 August, 2006

Seriøst legetøj


Måske kan legetøjet også bruges på en fornuftig måde.

Jeg husker tydeligt første gang, jeg så quad'en. Selvom jeg vel altid har vidst, at Alain foretrækker maskiner, der kører på olie fremfor rugbrød - og jeg vel til en vis grad har det lige modsat - blev jeg alligevel en anelse overrasket. Magen til legetøj havde jeg alligevel ikke set. Magen til unødvendigt legetøj for meget store drenge med for mange lommepenge.

Nu ved jeg ikke, om det er en trist, glædesløs, protestantisk opdragelse, der stikker hovedet frem på denne måde... eller bare en mere kvindelig indgangsvinkel på, hvordan man fornuftigst giver sin månedsløn ben at gå på: Ny garderobe for eksempel.

Under alle omstændigheder støder man normalt ikke på quad'en i byen. Ikke i Danmark i hvert fald, og næppe heller i Frankrig (Jeg har jo ikke det allerstørste kendskab til byen her i landet). På landet er de firhjulede motorcykler populære blandt drenge i de fleste aldre - de begynder tidligt - jeg formoder, at den slags køretøjer er sjovere, hvis man har godt, bakket terræn at bruge dem på.

I Champagne tilbyder en af vinbønderne i Vallée de la Marne nær Épernay ture rundt i vinmarkerne per quad. Han oplyser ligefrem til den lokale avis l'Union, at indtægterne fra hans quad-aktiviteter er lige ved at overstige dem fra champagnen. Ikke dårligt. Måske er der alligevel en fornuftig fremtid for Alains quad, der stort set ikke har været ude af garagen de sidste fire år.

In English

Copyright: Ophavsretten til tekst og billeder på bobler.blogspot.com tilhører Solveig Tange. Mine artikler, billeder eller dele af dem må ikke gengives andre steder, uden at jeg fremstår som forfatteren. Du er velkommen til at linke, sålænge du ikke åbner i eget framesæt.

No comments: