02 June, 2011

30 mm i vinen

Jeg har været så behageligt festramt de sidste dage.

Champagne, tapas med fisk, hummer og herhjemme en udmærket Bordeaux og en hjemmelavet Galette des rois med chokolade fra en veninde, der også er bordelaise, og som jeg derfor ikke kan servere hvad som helst for. Jeg har brugt væsentlig mere tid på at spise og drikke og tale end på at arbejde og skrive.

Men med al den snak om regn vil jeg - inden jeg skal videre til næste fest - fortælle, at vi faktisk har fået hele 30 millimeter i vinen, og det betyder, at Alain kan tillade sig at springe kunstvandingen over i denne uge. En del af vandet fordamper ganske rigtigt, og derfor skal der pænt store mængder væde til, for at regn gør en forskel.

Det falder fint, for efterhånden har en hel del flasker stablet sig op på mellemlanding, inden de skal videre ud i verden. Først skal de dog lige have tøj på, så det kommer en pæn del af resten af Himmelfarten - på fransk Ascension - til at gå med.

De voksne vinplanter mangler ikke som sådan vand.

1 comment:

Farmer said...

Dejligt for Jer!Tillykke med regnen.