Det er Philippe Raoux, der hidtil har solgt vin per postordre og net, der står bag vineriet. La Winery som det hedder på moderne fransk: 1000 m2 butik, restaurant, konferencelokaler, en park på 26 hektar, hvor man kan spise sin madkurv, mens man studerer moderne skulpturer og for eksempel drikker en vin, der matcher ens netop bestemte profil, er blandt tilbuddene.
Butikken tilbyder 2.000 forskellige vine til priser fra tre til 1.000 euro per flaske. Man kan også købe en blindsmagning for 15 euro, hvor man får bestemt sin vinprofil og efterfølgende udleveret en personlig, skriftlig guide til vinkælderen og dens mulige indkøb. Smart måde at fremme sit salg, men også en interessant hjælp for den desorienterede men interesserede køber.
Derfor tillykke til Médoc. Hvornår mon nogle af Champagnes mange penge vil blive brugt til et lignende udstillingsvindue for dette områdes mange fantastiske produkter? Vi kunne jo døbe det et Champagnoir, og det kunne meget passende placeres i Montagne de Reims, gerne med udsigt ned over vinmarkerne mod et aften-belyst Reims.
Projektet i Médoc står ejermanden i 12 millioner euro. Man forventer op imod 100.000 besøgende om året. Læs mere her (fransk).
In English
Copyright: Ophavsretten til tekst og billeder på bobler.blogspot.com tilhører Solveig Tange. Mine artikler, billeder eller dele af dem må ikke gengives andre steder, uden at jeg fremstår som forfatteren. Du er velkommen til at linke, sålænge du ikke åbner i eget framesæt.
No comments:
Post a Comment