19 January, 2013

Uformelt smagt: Blanc de Blancs

 
Posted by Picasa
Måske går du og spekulerer på, hvad lørdagen skal bringe? Lidt godt at spise, lidt godt at drikke, gode venner? Sådan cirka lyder vores plan.

Af indlysende grunde - går jeg ud fra - byder vi altid på bobler. Det gjorde Champagneselskabet også forleden, og vores Blanc de Blancs var med i trioen. Helt ærligt, jeg synes, det er et temmelig fantastisk selskab at befinde sig i.

For eksempel er champagnehuset Giraud, der også var med, et virkelig idérigt sted, der bestandigt eksperimenterer. En tilgang, der er nødvendigt for konstant at bringe denne region frem mod endnu bedre kvalitet. Sådan som det bør være i Champagne. Nå, jeg bliver så let rørstrømsk.

Læs hellere selv de nøgterne indtryk af den lille uformelle smagning på Frederik Kreutzers blog. Hans adgang til at smage mange og forskellige champagner, kan jeg godt blive en anelse misundelig på. Netop derfor er hans kommentar så meget mere interessant.

Jeg må nøjes med at gå en tur i kælderen, finde en flaske og drikke mig til fornyet glæde. Bobler, selv i ringe mængder, virker, viser al erfaring. Kuren arbejder dog imod målet om bedre lagerstyring. En flaske drukket er én mindre solgt.

Måske kan din glæde også øges - en tid - af en boble eller to? Det behøver du hverken tage mit eller nogen andens ord for. Prøv selv. Skulle du komme til at tage en flaske Blanc de Blancs for meget, ligger den fint de næste 10 år under gode forhold. Hvis det virkelig er nødvendigt.



No comments: