Champagneelskere, der juleshopper i England, kan nok godt skyde en champagneprop efter eventuelle forventninger om at lade en flaske Dom Perignon til spotpris glide ned blandt de indkøbte julelækkerier.
Nyheden om et supermarkeds dumpning af den normale pris var knapt blevet moden til fiskeindpakning, før et forbrugerblad havde gået kæden efter, og skrev, at kundernes chance for at få fingrene i en flaske var så småt, at de nærmest ikke eksisterede.
En udsalgspris på 30 pund - 50 pund at spare per flaske - lød for godt til at være sandt. Skrevet med usynligt blæk stod, at tilbuddet i virkeligheden kun bestod af 1000 flasker fordelt på 70 af de største butikker.
Kæden havde ifølge sitet This is money skaffet lageret ved at opkøbe fra andre forhandlere, og ikke direkte af leverandøren. Folkene bag prestigechampagner bryder sig normalt meget lidt om at se deres varer som slagtilbud i supermarkeder.
Da det samme skete for Bollinger sidste år, truede man det formastelige supermarked med retssag.
No comments:
Post a Comment