07 December, 2007

Scorsese sælger Freixenet

Martin Scorsese er midlet, der skal sælge flere bobler for cava-producenten Freixenet.

Den amerikanske topinstruktør, kendt fra film som "Taxi Driver", "Gangs of New York" og "Goodfellas", står bag en 10 minutter lang reklamefilm, der blandt andet har støvet en påstået, tabt scene fra en af Alfred Hitchocks film af. Musikken er fra Hitchcocks film "North by Northwest".

Det er en helt anderledes stil, end champagnehusene anvender. Her har f.eks. Piper-Heidsieck i år brugt designerduoen Viktor & Rolf med et efter min mening blandet resultat. Jo oftere jeg støder på deres idé med at vende champagneflasken på hovedet, jo mere søgt finder jeg den.

Jeg konstaterer til gengæld, at det blotte faktum, at Scorsese har lavet en reklamefilm, får mig til straks at google den. Jeg er næppe den eneste, der har det sådan. Freixenet er til gengæld ikke særlig rundhåndet med konkret information om den nye lyserøde boblevin på deres hjemmeside, hvorimod champagnehuse typisk skriver grundigt om årgang, vejrforhold, druetype, dosering med videre.

Trods reklame og websites ved jeg til gengæld godt, hvilken af de to roséer jeg ville investere i. Også selvom jeg så må nøjes med et glas champagne i stedet for fem glas cava på grund af prisforskellen på de to mærker.

No comments: