10 November, 2011

Nye vin er vinterplantet

Denne uge har vi plantet nye vinstokke. Det ved I godt. Det ser sådan ud:


Jeg har allerede skrevet om genplantning. Det særlige her er, at jeg dynger vinstokken i klokken over med jord. Det beskytter den mod vinterkulden.

Vi er holdt op med at give de ny vinstokke lækker muld ned i hullet. God latin hos teknikerne hos CIVC er, at de ligeså godt kan vænne sig til det virkelige liv. For vinstokke betyder det normalt altid pauver jord, for man har plantet vin der, hvor der ikke kan gro andet.

Undervejs fandt jeg flere fuglereder, og det er ikke helt nemt at finde arkitekten.

Lærke - mit bud - er afvist fra både fransk og dansk side. Rødstjert er nu også afvist. Drossel tror jeg ikke rigtig på. Jeg leder videre.

Jeg ser af og til rester af de krakelerede æg, men vi er aldrig stødt på hverken unger eller forældre, så Alain mener, at det må være trækfugle.

Det er jeg nu heller ikke så sikker på, men jeg kan da oplyse, at reden nu efter Evas ønske stadig befinder sig i klasseværelset hos klasse fem, Grand Section, på Danube-skolen, og at hun var stolt som en pave over at have den med i tirsdags.

No comments: