07 November, 2011

Nyt perspektiv på en mandag

 
Posted by Picasa
Jeg gætter på, at din mandag nok finder sted ved et bord. Skrivebord, mødebord, køkkenbord, hvad ved jeg.

Der er nok også en skærm involveret. Stor fladskærm, lille fladskærm, bærbar eller ej, telefon, tablet.

Jeg skal såmænd ikke tage ret meget mere af din tid.

Jeg vil bare fortælle, at når du læser dette, er jeg på vej i vinen, og der kommerjeg til at tilbringe det meste af dagen med at putte 250 af disse småfyre i jorden.

Vejret ligner efterårsstandard mere end det har gjort længe, og det er vigtigt.

Det er nemlig slet ikke meningen, at de små vinplanter skal i gang med at vokse. De skal slumre under ekstra jord, så de ikke fryser til vinter, og så forventer vi ikke at høre noget videre til dem før til foråret.

Vejret går for at være sådan en mandag værdigt: Gråt men regnfrit og en 10-12 grader. Slet ikke så dumt.

Læs mere om at plante vinstokke her.

2 comments:

Lavendel said...

rigtig god arbejdsdag i vinen - sendes fra Nordfyn med gråtung himmel, men nogenlunde temperatur :-)

Sol said...

Hej Lavendel,
Som du måske har set, havde vi også sådan en rigtig blytung og drypvåd novemberhimmel mandag.
Men hvad gør det, når man er i det fri?
Mandag var lige præcis sådan en dag, hvor jeg ikke ville have opholdt mig to sekunder i det fri, hvis jeg ikke havde været nødt til det.
Lige præcis derfor fandt jeg jo ud af, at dagen var fin og glimrende alligevel. Men kun fordi himlen er høj, horisonten bred og perspektivet aldrig begrænset af naboens hæk. I byen er der slet ikke samme fornemmelse og udsyn, og de mødre jeg mødte efter job udenfor skolen, havde da heller ikke været uden for en dør udover fragt af børn til og fra skole, og fandt dagen trist. Jeg fandt fire fuglereder, og det kan være at du som det naturmenneske, du er, har en idé om, hvilken fugl det kan være.
Forslag modtagers gerne. billeder ligger i den blogpost der hedder Vinarkitektur.
Jeg ønsker dig en god dag, Solveig