18 April, 2010

Fantastisk

 
Posted by Picasa
Det er gået godt. Vi har haft en fantastisk ferie i Danmark. Med både sol og champagne de rigtige steder.

Nu er vi tilbage i Champagne. Det er ikke engang 24 timer siden, vi landede, og jeg har haft mere travlt ved vaskemaskinen end hos naboerne. Men vinen har bestemt ikke ligget på den lade side under vores fravær. Påskevejret må undtagelsesvist have været helt i orden.

Det betyder, at knopperne rører på sig, og at det nu kun kan være et spørgsmål om dage, før årets første blad er fremme i Montagne de Reims. Hvor langt vores egne planter er nået, bør den første arbejdsdag bringe nyt om.

 
Posted by Picasa
Chardonnay-knop på en parcel mellem Verzenay og Verzy, den 18. april 2010.

2 comments:

Annette said...

Hvor må det være dejligt, at komme hjem fra en velfortjent ferie i Danmark og se at alt er godt og på rette vej.
PS. Du har ret, de er ren kunst, som naturen selv kan finde ud af at lave.

Sol said...

Kære Annette

Danmark var SÅ smukt. Vi har set en masse vand - både Vesterhavet og Kattegat og indsejlingen til Odense Fjord.

Jeg kan godt savne vand her i Champagne, hvor vi må nøjes med floden Marne gennem Epernay og Vesle-kanalen gennem Reims.

Heldigvis giver vinmarkerne lidt af den samme høje og tilsyneladende uendelige horisont.

I går cyklede jeg - jo da, men ikke 20 km ligesom dig - en tur for at løsne op i ryg og nakke efter den lange køretur - og så fik jeg øje på knopperne, der er så skønne, lige før de folder sig ud.

Jeg er helt vild med de slyngninger. Jeg gad godt have sådan en vin-broche. Gang på gang viser det sig, synes jeg, at livet selv altid er større, flottere, vildere og mere uhæmmet end hvad mennesker selv finder på.

Jeg synes ofte, jeg har bemærket samme fænomen mht menneskers historier. De virkelige historier overgår ofte dem, en forfatter har fundet på, i utrolighed.

Nå, jeg vil ønske dig en dejlig dag i Holland, mon ikke også I bader jer i sol og blomster?

Mange hilsner
Solveig