15 April, 2010

Champagnes svar på urnestil

 
Posted by Picasa
I morgen er det jo dronning Margrethes fødselsdag. Når vi rent undtagelsesvis har haft vores børn med på Slotspladsen for at høre Livgarden spille og råbe hurra, skal vi videre vestpå.

Vi ender i Holbæk, hvor vi skal fortælle en flok venner og bekendte om vores champagne. En af dem er smykkedesigner, og fordi jeg nu tilfældigvis ved, at hun gerne drikker champagne, tænker jeg af og til i smykkebaner, når jeg ser disse små kunstværker, som vinstænglernes slyngtråde fremtryller år efter år.

Jeg vil kalde det Champagnes svar på vikingetidens slyngede urnestil, som jeg holder meget af. Mon ikke også vikingerne i sin tid fandt inspirationen udendøre? Se bare her, hvor fantastiske og forskellige slyngningerne er: Det er såmænd bare de oprindeligt sprøde og grønne slyngtråde, der gør sig helt hårde for at klare vinteren.

 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa

No comments: