10 January, 2010

Snevejrssøndag

 
Posted by Picasa
Vi har beskåret den øvre del af Belles Feulles-parcellen færdig søndag.

Det foregik i let sne, og det er selvfølgelig koldt... men vi kommer nu heller ikke i badebukser og gummistøvler. Jeg har personligt så mange lag uld på, at jeg dårligt kan bevæge mig.

 
Posted by Picasa
Hvis vi blot ikke har selskab af den kolde vind, der jævnligt pisker ind over denne saddelformede parcel, går det såmænd fint.

Især med den ild i tønden, som holdes i gang af de afklippede grene.


 
Posted by Picasa
At arbejde med briller har den ulempe, at jeg ikke kan dække ansigtet ordentligt til uden at mine brilleglasser dugger.

 
Posted by Picasa
Men okay. Ret skal være ret: Det hænder at næsen løber. Når blot ikke snottet fryser til guirlander, går det.

Jeg indrømmer dog, at jeg i dag sendte en længselsfuld tanke til februar måned, hvor vi stadig beskærer, hvor det stadig kan være koldt, men hvor lyset vender tilbage, og det har altså de allerførste anelser af foråret med sig.

Foreløbigt står den på januar. Mandag tager vi fat på den nedre del, og her er vi heldigvis mindre udsat for blæstens fornøjede tagfat over vores rygstykker.

No comments: