20 September, 2011

Gult tegnet efterår i Avize

 
Posted by Picasa
Udsigt fra randen af en Chardonnay, der vokser næsten på toppen i Avize, og nedover sletten, Champagne Crayeuse, hvor der primært vokser afgrøder som sukkerroer, korn, majs med mere. Avize, den 20. september 2011.

Jeg finder efteråret mildt.

I dag gik jeg tur i Avize, mens jeg ventede på, at tandlægens bedøvende tåger skulle lette. Byens handelsgade var travlt trafikeret. I disse minibyer med få tusind indbyggere falder det meget få ind at snuppe cyklen eller gå.

Med "une baguette tradition, s'il vous plaît" under armen hørte jeg, hvordan den tredje alder udvekslede statements om det efterhånden ret om sig gribende efterår. Jeg fandt det nu ikke voldsomt: Solen skinnede højt i Avize, og termometret holdt sig omkring de 15 grader. Det er ikke Indian Summer i Champagne, men ligner næsten. .

Flere billeder fra Avize følger.

 
Posted by Picasa
En Chardonnay-vin i efterårs-farverne: Bladene bevæger sig direkte fra grønt over i gule aftegninger, inden de visner. Avize, den 20. september 2011.

No comments: