29 May, 2015

Tillykke til den danske student


Mange nye studenter vil se dagens lys de næste uger.

Efter det forsømte forår kommer heldigvis bedre tider for de fleste.

Sådan her så jeg selv ud for snart 30 år siden. Jeg havde været nærmest paralyseret af skræk hele formiddagen, men lige her er jeg forløst. Jeg har lige været oppe i mit livs værste fag - matematik på højeste niveau - og scoret til min egen meget store og min matematiklærers endnu større overraskelse.

Alligevel var der ikke ret meget champagne i farvandet, men nok en hel del lyserød Lambrusco og et par kølige Sort Guld.

Det med champagnen er jeg kommet efter siden.

Tillykke til alle jer kommende studenter. Jeg håber, I får en skøn sommer. Og champagne.

1 comment:

Hanne said...

Jeg er studenterjubilar i år - var oppe i Biologi som det sidste, scorede 10 fordi jeg trak det eneste jeg vidste noget om (blodlegemer mener jeg). Vi fik, så vidt jeg husker, champagne. Far havde fået en flaske som gave, og vi drak den på terrassen ud for køkkenet.