19 May, 2015

"Kvinder og vin" og dens skål i champagne


I dag udkommer en ny vinbog.

"Kvinder og vin" kommer rundt om det hele:

"Hvordan genkender du din smag og husker den? Hvordan sætter du mad og vin sammen? Hvordan kan du nyde din vin med god samvittighed?" spørger pressemeddelelsen blandt andet.

Jeg ved ikke, om kvinder har brug for anden tekst end mænd? Måske skulle du, kære mand, kigge din kvinde over skulderen og få andre indgange til vinens verden.

Danske vinkvinder
Et af bogens kapitler handler om danske kvinder, der har skabt sig en karriere i vinens verden.

"... og hvis jeg havde vidst, hvad jeg nu ved om dig, på det tidspunkt kapitlet blev skrevet, ville du have været en oplagt kandidat til at komme med i bogen," skrev en af forfatterne, Erik Skovenborg, til mig.

I stedet står der Tange-Gérard på maven af de champagner, der er på køl Ved Stranden til receptionen i dag.

Det, synes vi, er helt super.

Jeg glæder mig til at bladre i bogen, som er skrevet af vinkyper Malene Smidt Hertz og vinjournalist og læge Erik Skovenborg.

No comments: