06 May, 2010

Kalder it-afdelingen

I disse dage kæmper jeg en foreløbig tabt kamp mod en syg netforbindelse. Det gør mit arbejde ved computeren ret svært, og lidt for tit stort set umuligt.

Begrænsningerne ved at være en lille forretning som vores bliver ret tydelige sådan nogen dage. Vi har desværre ingen it-afdeling at trække på. Det er derfor også vores job at finde ud af, hvad hulen der sker med nettet og computeren, og virus er da en tanke, der ligger lige for. Spy-bot kører for fulde gardiner.

I går prøvede Alain og praktikanten at finde de pokkers virusser eller hvad det er, der giver forbindelsen denne næsten konstante åndenød. Tirsdag eftermiddag var de færdige med en lidt overfladisk afknopning - les Saints de glace er trods alt ikke slut før om en uge - i dag og i morgen har Alain lånt en vintraktor af den maskinstation, vi køber services af. Planen er at trække rødder af døde planter op, hvis det er muligt uden at ødelægge for meget på de planter, der er i produktion. De nye skud er meget skrøbelige og knækker næsten alene ved tanken om berøring.

I dag fortsætter netballaden herhjemme.

Hvad bruger jeg egentlig nettet og computeren til? Jamen, alt. Jeg planlægger vores rejser, vores smagninger, laver lageroptælling, finder kunder, ordner betalinger, forklarer alt muligt om champagne, skriver blog og laver website.

Mulighed for vinturisme
Senere i dag skal jeg snakke vinturisme med en dame fra Danmark, og hun kommer her da heldigvis live, for nettet er som forhekset.

Jeg går og lurer lidt på muligheden for at sælge dage i vinen og/eller introduktioner til champagne til vininteresserede. Når vi holder smagninger, kan vi jo mærke, at mange af deltagerne ofte er meget interesserede. Jeg har det også selv sådan, at oplysninger bliver meget mere interessante, når jeg selv får lov at få fingrene i det. Men jeg skulle også gerne kunne ordne de almindelige forretninger.

Så helt ærligt, på med vanten, Spy-bot.

No comments: