22 July, 2013

Mandagsflaskerne

 
Posted by Picasa
Noirs & Blancs har solgt godt henover foråret. Det er en meget anvendelig champagne uden årgang, der kan passe hele vejen fra start til den rigtige ost.

Det har flere forstået, jeg har faktisk kun to af disse flasker tilbage, som jeg har lov at sælge. De skal have både guldtop og en hel stribe oplysninger, som vi har spredt både for og bag, før de er, som de skal være.

Min mandag kommer derfor til at gå med at klæde flasker på. Etiketter og folietop. Hvis jeg er hurtig, og vejret stadig er varmt, når limen måske ligefrem at tørre, før jeg holder fyraften, og så kan jeg også nå at vaske flaskerne.

Til sidst samler jeg kasser nok, og den del af pakkeriet, som jeg holder mest af, er at lægge flasker til rette i kassen. Det er sidste gang, vi rører ved en flaske, før vi sælger den. Men det er også der, jeg sender en tanke, hvis jeg ved, hvad flasken skal bruges til.

Når jeg er færdig, har vi straks meget mere at sælge ud af. Det er altsammen meget fint. Sommervisitterne er ikke slut, og det er temmelig ærgerligt at sælge fire flasker i stedet for seks, ene og alene fordi klisterdamen ikke har fået nok fra hånden den forløbne uge. Tro mig, jeg sidder klar i dag.

No comments: