16 December, 2011

Lad hummeren se rødt

 
Posted by Picasa
Etiketter uden fiksfakserier: Der skal blot lim til og et nogenlunde ordentligt øjemål.

En kunde ringede i sommer for at købe champagne til sit kobberbryllup.

De skulle have hummer, og hun var egentlig ude efter den klare Tradition. Jeg foreslog hende i stedet at prøve Rosé d'Assemblage, siden menuen nu lå fast, og det gjorde hun så. Hun tog halvt af hver.

Forleden ringede hun så igen, og var rigtig begejstret, da jeg spurgte til, hvordan hummeren så havde det sammen med den lyserøde champagne.

Hun ville gerne have noget mere, og det var faktisk det allerbedste svar, jeg kunne få. Helt enkelt.

Husk det til jeres hummer. Eller Rosé d'Assemblage. Lad dem se rødt.

2 comments:

Nanna Wang Carlsen said...

Det lyder da også som en dejlig kombination. Formoder, jeres vine ikke er tilgængelige i USA?
I så fald må jeg vente med hummeren og roséen, til jeg er tilbage i Danmark. Det er også rart at have noget at se frem til.

God jul & godt nytår til jer.
Nanna

Sol said...

Hej Nanna,

Et meget sent i lige måde...

Jeg håber, du er kommet godt ind i det. Måske med boblende vine fra Californien? Det må være logisk i din position.

Men hvis der er noget med, at du er på vej tilbage til Danmark, er vores flasker tilgængelige der. Og her i Champagne giver vi da også normalt en lille en til vores gæster, hvis du skulle komme på disse kanter.

Jeg kan dog ikke anbefale januar. Men fra februar plejer lyset at komme tilbage, og så er her faktisk ganske nydeligt.

Mange hilsener
Solveig