23 October, 2009

En herlig skål for Dona

 
Posted by Picasa

til alle, der fylder rundt i dag. Især hvis de fejrer med vellagret champagne.

I dag er det 10 år siden, at den danske onlineindholds navlestreng blev skabt: Donas mailingliste selvfølgelig, og den fejrer sig i aften i København med masser af tale og champagne.

Jeg blev selv nummer 39 på listen, fordi jeg var lidt slap i det i begyndelsen. Senere blev listen til en forening, som jeg også omsider er blevet medlem af. Det er nemlig af og til nyttigt.

Blandt andet fordi jeg rådførte mig med en af listens bestyrere blev denne blog til i 2004. Det var dengang den hurtigste måde at smide billeder fra vinhøsten på nettet ohne wieder weiter - næsten - for arbejdsbetingelserne var ikke ligefrem ADSL i Soulières.

Her kommer lige for nostalgiens skyld et link til et af de første indlæg.

2 comments:

Abelone said...

Kære Solveig
Det var en mere end glimrende champagne, vi nød i går aftes ved Donas 10års fødselsdag.
Det var godt, du også havde sørget for, at der var et lille skriv om dig, som lå så vi alle kunne læse om jer. Jeg nåede desværre ikke at få et med.
Anede ikke, du havde en vingård med champagne.

Hvor forhandler du det i Danmark?
mange hilsner
Abelone Glahn

Sol said...

Kære Abelone

Tak for rosen. Jeg sender dig fluks det lille papir.

Vi har ingen forhandler i Danmark, men finder normalt billejlighed, når der er grund til det ;-)

Vingården i Champagnen kom med samme pakke som franskmand, søn og siden datter og folkeregisteradresse.

Jeg ville sørme gerne have været med til Dona-festen. Det er alligevel en milepæl og mærkedag, når man har lavet web så længe. I stedet blev det så i ånden.

Mange hilsner
Solveig