28 February, 2010

Foråret kommer som dramaqueen

 
Posted by Picasa
Få sekunder efter at en sky, ladet med drama, har hældt sit indhold ud over os, er jorden tæt besat med små gnistrende iskugler.

Vi lægger benene over nakken og løber i læ i Citroën'ens lastrum.

Få minutter efter den knaldhårde haglbyge fløjter solen uskyldig

Det er såmænd bare vinteren, der slår sig i tøjret. Og ikke rigtig vil lade foråret komme til.

 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa
Skyer ladet med jeg ved ikke hvad sejler afsted over vores hoveder som de luftige skuder, de er, og de fleste af dem slipper først deres medbragte bagage, når de har forladt vores kommune.

Der er kun en enkelt haglbyge og nogle få regndryp til os i dag.

 
Posted by Picasa
Derfor kan man jo godt klæde sig fornuftigt på. I regntøj og røjsere.

Nu vil vi godt snart se enden på det her beskæreri.

Ugens afslutning har ikke været helt efter planen. Det vil sige, det har den, vi er en række over mandagens mål. Men når vi kan se, at vi sikkert når i hus, har vi en tendens til li-i-i-ge at sætte målstregen en tak op.

Vi kunne ikke tage højde for den orkan, der har huseret hele søndagen, og sat elektriciteten til tælling med jævne mellemrum. Fredag morgens heftige regnvejr heller ikke. Sådan mister man en dag, otte arbejdstimer og mindst to rækker.

Så nu er vi oppe på knapt 19 og udsigt til alligevel ikke at slutte hurtigere end i 2009. Men heller ikke senere.

I denne uge har jeg set adskillige mariehøner, et fantastisk fugletræk i stadigt skiftende kileformationer og dagligt hørt lærkens sang. Det lyder som sommer. Er det selvfølgelig ikke. Men jeg vil mene, at foråret er landet.

2 comments:

g u r o said...

Så fine bilder du viser frem! Og for en nordboer som meg, er det en eksotisk hverdag du forteller om! ;)
Har enda ikke vært i Frankrike, men en vakker dag....! Jeg vil!

Visste du forresten at cochenille-lusa er flott å bruke tørket, hvis du skal farge noe tøy rødt?! Det har jeg prøvd en gang, og det er ganske fascinerende...

Ønsker deg lykke til videre med innhøstinga, og håper våren kommer for fullt snart!

Sol said...

Hej Guro

Tak for din fine kommentar.

Hyggeligt med norsk besøg.

Jeg så godt et eller andet med, at cochenille farver rødt, men jeg var ikke klar over, at det var denne type lus. Der er nok at tage af.

Jeg vil mene, at foråret er her nu. Hvordan ser det ud, hvor du befinder dig i Norge?

Ha' det grejt,
Solveig