10 June, 2007

De bedste tyske vinsites

I dag faldt jeg over denne afstemning hos Deutsches Weininstitut. Her kan man stemme på det bedste af 12 tyske vinbondesites, og ved I hvad? Hjemmesiderne er så flotte, at jeg er nødt til lige at dele linket med jer.

Jeg ved således ikke engang, om der skulle gemme sig noget sekt på nogle af disse sider. Så for en sikkerheds skyld kommer lige standardbesværgelsen: Husk champagne finder man kun i Champagne og så videre. Man finder til gengæld også tonstunge monstrøse flash-animationer, der overtager total kontrol med ens tid i større og mindre grad, hvis man forvilder sig ind i cyberspace hos et af de store huse.

Tyskerne spilder selvfølgelig ikke min tid, men giver mig lækre billeder af både vinen, og de oplevelser, der knytter sig til den. Vinturisme. Noget, der kun har taget nogle første meget spæde skridt her i Champagne.

Mens vi er ved det med afstemninger, har du husket din champagneblog i dag? Jeg bruger jo nemlig heller ikke flash, hverken i går, i dag eller i fremtiden (tror jeg), så du kan trygt stemme på mig hver eneste dag her. Selvom det principielt er en flintrende, ligegyldig afstemning, medgiver jeg gerne, at jeg finder det vældig morsomt at tjekke min blogs placering på hitlisten.

For en sikkerheds skyld skal jeg måske lige skrive, at jeg ikke er imod Flash eller lignende, hvis det har en mening, der rækker videre end rent blær.

Måske skal jeg også lige skrive, at jeg selv foreløbig kun skriver en blog, da der skal være lidt mere forretning end vore nuværende druedyrkeri, førend et ordentligt designet website kan se dagens lys. Når det sker, vil jeg helt sikkert besøge nogle af disse tyskere og hente inspiration også her.

No comments: