04 May, 2009

Sommer, sol og champagne

 
Posted by Picasa
Denne etiket sidder på vores årgangs Blanc de Blancs fra 2002.

Undskyld fraværet.

Vi har været i Danmark. Haft to skønne, solbeskinnede uger med lejlighed til at præsentere vores champagne, fuldt påklædt og i egne farver, for første gang.

Boblerne blev vel modtaget: Både af dem, vi drak den med, af dem, der bestilte nogle flasker eller kasser, og af de folk, der har eller skal til at stifte bekendtskab med den bogtekst, jeg har arbejdet med de sidste år med udgangspunkt i bloggen.

Vi har ingen problemer med interessen. Jeg takker for den. Det er faktisk ganske utroligt og meget dejligt at opleve, og det er såmænd ikke, fordi det er nyt. De mennesker, jeg har mødt i Danmark gennem de sidste fem år, har generelt været meget positive og interesserede i vores projekt.

Derfor deltager vores flasker efterhånden i en hel del af de livets fester, som familie, venner, tidligere kolleger og deres familier afholder. I år har vi således allerede været med til 70 års fødselsdag på Fyn, konfirmation i København, og om nogle uger bliver det 75 år i Sønderjylland. Der er også en flok studentergilder i Sønderjylland, Greve og Indre København og en barnedåb eller to i vente.

Vi er også med ved andre festlige lejligheder. Både events som champagnesabling, middage, som gaver og så de efter min mening skønne flasker af typen, man drikker efter pludselig indskydelse, fordi man bare har lyst. Det er ikke tit, vi gør det selv, men når det endelig sker, er jeg altid forundret over effekten.

Jeg tror på, at champagne er kommet for at blive, og tror simpelthen, at jeg derfor vil stoppe det globale salgs øjeblikkelige tilstand ned i en af denne posts sidste bisætninger. Hvem gider læse om, at champagnesalget er styrtdykket med 30 procent i årets første trimester? Det største fald i 15 år.

Vi sælger foreløbigt mere, og vores kunder er glade. Det er vi også. Tak.

No comments: