26 March, 2009

Regn sinker opbinding

Regnvejr og en stadig uidentificeret infektion har denne uge ekspederet den ventende opbinding ind i den kommende uge.

Jeg kan godt blive en anelse bekymret over opgavens omfang, når jeg ser, hvor mange, der går og binder grene op i Verzy og omegn, og hvor langt de allerede er nået. Jeg prøver i stedet at bemærke de parceller, der endnu ikke er beskåret.

Alain har lovet mig et elektrisk værktøj, der efter sigende gør det meget lettere og hurtigere at binde op. Jeg tror, de beregner en uge per hektar med sådan en fætter, og selv med forbehold for at jeg arbejder grundigt, skulle det være muligt at nå igennem det hele, inden vi rejser til Danmark i midten af april.

Det vil forhåbentlig også spare os for min personlige stil, der tager meget lang tid, fordi jeg kløjs i de manuelle manøvrer. Til gengæld er mine bindinger vanskelige at hive af, når de først sidder, hvilket sinker os, når vi skal fjerne dem under beskæringen.

I virkeligheden passer forsinkelsen mig fint, da jeg sidder og skriver andre ting færdige. Alain er heller ikke helt færdig med pæle og wirer, i dag er han afsted for at klæde flasker på, som vi skal have sendt til Danmark om en uges tid.

No comments: