Men der er lysår til de ultratjekkede kvadratmeter, som Illum har lanceret i smuk overensstemmelse med det galopperende forbrug i Danmark og tidens eksklusive trend. Dog kun i december. Danskere drikker stadig primært champagne i jule- og nytårstiden, det er i øvrigt også den helt generelle højsæson.
Det er den franske luksusmastodont LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), der står bag initiativet. Derfor kan man kun få LVMH's champagner skænket i glassene, og endda kun nogle af dem. Navne som Ruinart og Krug, der også tilhører denne champagnens absolutte, økonomiske sværvægter, glimrer ved deres fravær.
Den klassiske Gule Enke, hvis borgerlige navn er Veuve Clicquot-Ponsardin, er ellers ikke så svær at finde i Danmark. Den er stadig det stensikre og ofte også eneste bud på champagne, når man overvejer udvalget i Føtex og Kvickly i juledagene. Her er så endnu en mulighed for gult i glasset, selvom ganske mange danskere slet ikke kan lide damens smag. De kan så i stedet forsøge sig med Moët & Chandon eller gå en klasse op og prøve med Dom Pérignon. Priserne per glas begynder ifølge AOK fra 75 kroner.
In English
Copyright: Ophavsretten til tekst og billeder på bobler.blogspot.com tilhører Solveig Tange. Mine artikler, billeder eller dele af dem må ikke gengives andre steder, uden at jeg fremstår som forfatteren. Du er velkommen til at linke, sålænge du ikke åbner i eget framesæt.
No comments:
Post a Comment