LVMH
Mærker: Moët & Chandon, Veuve Clicquot-Ponsardin, Mercier, Ruinart, Krug
55,2 millioner flasker, omsætning: 1.664 milliarder euro (2010-tal)
Lanson-BCC
Mærker: Lanson, Burtin Besserat de Bellefon, Boizel, Chanoine, Philipponnat, De Venoge
22 millioner flasker, omsætning: 305,15 millioner euro (2010-tal)
Vranken Pommery-Monopole
Mærker: Vranken, Pommery, Heidsieck & Cie Monopole, Charles Lafitte
20,5 millioner flasker, omsætning: 309,1 millioner euro (2010-tal)
Groupe Laurent-Perrier
Mærker: Laurent-Perrier, De Castellane, Salon-Delamotte, Jeanmaire
10,3 millioner flasker, omsætning: 181,3 millioner euro (2009-tal)
Pernod-Ricard:
Mærker: G.H.3 Mumm, Perrier-Jouët
9,6 millioner flasker, omsætning: 7,064 milliarder ero (2009-tal)
Groupe Roederer
Mærker: Louis Roederer, Deutz
3,5 millioner flasker, omsætning: 113,8 millioner euro (2009-tal)
Remy Cointreau
9 millioner flasker, omsætning: 96,7 millioner euro (2010-tal)
Groupe Thiénot:
Mærker: Thiénot, Canard-Duchêne, Joseph Perrier, Marie-Stuart
Flasker ikke kendt, omsætning: 95 millioner euro (2009-tal)
Groupe Taittinger:
Mærker: Taittinger, Irroy
Flasker ikke kendt, omsætning: 88 millioner euro (2009-tal)
Martel og De Cazanove
Flasker ikke kendt, omsætning 79,4 millioner euro (2009-tal)
Kilde: Tallene stammer fra avisen l'Unions store tema om salgstal 2010, februar 2011.
Det er helt interessant at sammenligne de forskellige huses forhold mellem antal flasker og omsætning. Selvom ikke alle tal er helt sammenlignelige, er det tydeligt nok, at nogle huse tjener væsentligt mere per flaske end andre.
For egen regning bemærker, at der er ret stor forskel på, hvor dygtige champagnehusene er til at sælge deres flasker dyrt.
No comments:
Post a Comment