08 June, 2013

Champagnedunk med Den Gule

 
Posted by Picasa
Stiv bliver man jo aldrig af champagne. Ikke sådan rigtig. Man bliver højst perlende glad i låget på den opløftende måde.

Stivelse bruger vi til gengæld i vingården. Det kan forarbejdes til et materiale, der ligner plastic, men som opløser sig selv i løbet af året. Klemmer til wirerne, klokker til små nye planter. Det er smart...


...så det er da til at forstå, at et upfront foretagende som Veuve Clicquot har taget stivelsen til sig på en aldrig tidligere set måde.

Reims-firmaet har ladet designe en dunk til at holde husets champagne indeni kølig i to timer. Dunken er lavet af stivelse, og derfor opløselig på samme måde som de produkter, vi bruger i vinen. VC oplyser også, at hanken er ergonomisk.

Se den her, og så kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre, hvad du synes om dunken.

Selv troede jeg lidt, det var løgn, da jeg så den. Måske påvirket af den henvisning, jeg fandt den på, som sammenlignede den med en mælkeflaske og med et rengøringsmiddel. Kunne et foretagende som VC ikke have valgt at lave en smartere model, hvis de ville?

Umiddelbart altså dømt ude. Men så kom jeg til at tænke på, at hvis man ønsker omtale, må man foretage sig noget, folk gider tale om. Og helt ærligt, hvem gider nævne, at et eller andet champagnehus har ladet designe endnu en eller anden stylet dims? Hvis man omvendt går stik modsat, og laver noget, som folk forbinder med alt andet end champagne, er der uden tvivl langt større chancer. Set i det lys skiftede min holdning så meget, at jeg ikke længere er helt sikker på, hvad jeg synes. Udover at dunken er grim.

No comments: